viernes, 21 de junio de 2013

"Piensa siempre positivamente, no importa lo que te ocurra". de Visuddha-sattva Das



SRI

NRSIMHADEVA

MULTIPLY


juancas

SRI NRSIMHADEVA - MULTIPLY

Creado por juancas  del 21 de Junio del 2013


Los cinco niveles de conciencia

de Visuddha-sattva Das (Notas) el lunes, 8 de noviembre de 2010 a la(s) 0:37

Los cinco niveles de conciencia

   El conocimiento tanto espiritual como material se expone plenamente en el Bhagavad-gita (7.2). El conocimiento védico trascendental es conclusivo. En la evolución del conocimiento individual existen cinco niveles de conciencia que cubren las tres partes básicas del  ser (atma): el cuerpo, la mente y el espíritu.

   Aunque el conocimiento del ser descrito en el Bhagavad-gita contiene implícitamente los estados de conciencia individual, en la sección Brahmananada-valli del Taittiriya Upanisad se describen cinco niveles de conciencia: anna-mayaprana-maya, jñana-maya, vijñana-maya, ananda-maya. En síntesis, significan lo siguiente:

1. Anna-maya: El nivel en el que se depende casi exclusivamente de la comida para la existencia, tal como ocurre en la etapa muy infantil. Ésa es una comprensión materialista acerca del Supremo; 
2. Prana-maya: Después de percibir a la Suprema Verdad Absoluta en la comida, uno puede percibir a la Verdad Absoluta en las señales de vida o en las formas de vida; 
3. Jñana-maya: Tiene que ver con los campos de las actividades de las entidades vivientes; 
4. Vijñana-maya: El nivel en el cual la mente de la entidad viviente y las señales de vida se distinguen de la entidad viviente en sí; 
5. Ananda-maya: Esta etapa, que es la suprema, es la ananda-maya, la comprensión de la naturaleza supremamente bienaventurada.

     El Taittiriya Upanisad (2.9) declara: brahma puccham pratistha. En la comprensión Brahman hay cinco etapas, que se denominan brahma puccham. De ellas, las primeras tres —anna-maya, prana-maya y jñana-maya— tienen que ver con los campos de las actividades de las entidades vivientes. Trascendental a todos estos campos de actividades se halla el Señor Supremo, a quien se conoce como ananda-maya.

    El Vedanta-sutra también describe al Supremo, diciendo: ananda-mayo ’bhyasat, la Suprema Personalidad de Dios está por naturaleza lleno de júbilo. Para disfrutar de Su bienaventuranza trascendental, Él se expande en vijñana-mayaprana-maya, jñana-maya y anna-maya. En el campo de las actividades, se considera que la entidad viviente es la disfrutadora, y que el ananda-maya es diferente de ella. Eso significa que si la entidad viviente decide disfrutar acoplándose con el ananda-maya, se vuelve entonces perfecta. Ésa es la verdadera descripción del Señor Supremo como el supremo conocedor del campo, de la entidad viviente como el conocedor subordinado, y de la naturaleza del campo de las actividades. Hay que buscar esa verdad en El Vedanta-sutra, o El Brahma-sutra.

                                                                                     Visuddha-sattva das


"Piensa siempre positivamente, no importa lo que te ocurra".

de Visuddha-sattva Das (Notas) el domingo, 7 de noviembre de 2010 a la(s) 10:11
   "Piensa siempre positivamente, no importa lo que te ocurra. Nunca permitas que pensamientos negativos entre en tu mente en ningún momento. Una vez que hayas entendido que la meta de la vida es regresar a casa, ir de vuelta a Dios, esto se vuelve un proceso natural y todo la negatividad e infelicidad desaparecen".

                                                                  Sripad Bhaktisvarupa Damodara Swami
  • 4 personas les gusta esto.
  • Bhakta Edgar Ayala esa es la verdadera meta ultima de la vida, no generar ofensas a traves de esos pensamientos negativos, entregarse al servicio devocional y volver a casa a traves de la misericordia del maestro espiritual. nada mas vale la pena
  • Laksmi-natha Das Me gusta mucho y me recuerda el verso 8 del capítulo 12 del Baghavad-gita: "Tan solo fija la mente en Mí, la Suprema Personalidad de Dios, y ocupa toda la inteligencia en Mí. Así, siempre vivirás conmigo, sin ninguna duda"



Om Namah Shivaya !! Krishnamvandejadgurum


Nagendra haraya Trilochanaya,
Basmanga ragaya maheswaraya,
Nithyaya shudhaya digambaraya,
Tasmai 'Na'karaya namashivaya.

Mandakini salila chandana charchithaya,
Nandeeswara pramadha nadha maheswaraya,
Mandra pushpa bahu pushpa supoojithaya,
Tasmai 'Ma'karaya namashivaya.

Shivaaya gowri vadanara vinda,
Sooryaya daksha dwara naasakaya,
Sri neela kantaya vrisha dwajaya,
Tasmai 'Si'karaya namashivaya.

Vasishta kumbhodhbhava gowthamadhi.
Munendra devarchitha shekaraya,
Chandrarka vaiswanara lochanaya,
Tasmai 'Va'karaya namashivaya.

Yaksha swaroopaya jada dharaya,
Pinaka hasthathaya sanathanaya,
Divyaya devaaya digambaraya,
Tasmai 'Ya'karaya namashivaya.

Phalasruthi

Panchaksharamidham punyam,
Ya padeth Shiva sannidhou,
Shivaloka maapnothi,
Shive na saha modathe.
 — con Mohammed Shabbir KhanTia SweetPinky Roy,Akhila Asraya DasRajneesh Kumar GuptaKrishna VyasMoumita AgarwalMonika GuptaAshok SarohaDimple KaurPriyanka DeshmukhRekha SwamiHara Krishna,Durgesh YadavIskcon ChandraSubodh SarkarManju AnjanaAnil Munjwani,Atanu PaulMonika SharmaRohit PillaiRashbehari KolayNirmalya RoyPooja VermaAnuj SinghRocky GuptaSimran AroraAna MorenoHimanshu Vyas,Karunamayi Devi DasiKc DeyDolly DasMohini GuptaSoniya Raj GuptaAnilesh SachanGunjan SinghPrincees SanaDolly PatelKalasamvara DasPriyanka Singh,Kavi Gupta y Anjali Mishra.




।।दोहा।।

श्री गणेश गिरिजा सुवन, मंगल मूल सुजान।
कहत अयोध्यादास तुम, देहु अभय वरदान॥


जय गिरिजा पति दीन दयाला। सदा करत सन्तन प्रतिपाला॥
भाल चन्द्रमा सोहत नीके। कानन कुण्डल नागफनी के॥

अंग गौर शिर गंग बहाये। मुण्डमाल तन छार लगाये॥
वस्त्र खाल बाघम्बर सोहे। छवि को देख नाग मुनि मोहे॥

मैना मातु की ह्वै दुलारी। बाम अंग सोहत छवि न्यारी॥
कर त्रिशूल सोहत छवि भारी। करत सदा शत्रुन क्षयकारी॥

नन्दि गणेश सोहै तहँ कैसे। सागर मध्य कमल हैं जैसे॥
कार्तिक श्याम और गणराऊ। या छवि को कहि जात न काऊ॥

देवन जबहीं जाय पुकारा। तब ही दुख प्रभु आप निवारा॥
किया उपद्रव तारक भारी। देवन सब मिलि तुमहिं जुहारी॥

तुरत षडानन आप पठायउ। लवनिमेष महँ मारि गिरायउ॥
आप जलंधर असुर संहारा। सुयश तुम्हार विदित संसारा॥

त्रिपुरासुर सन युद्ध मचाई। सबहिं कृपा कर लीन बचाई॥
किया तपहिं भागीरथ भारी। पुरब प्रतिज्ञा तसु पुरारी॥

दानिन महं तुम सम कोउ नाहीं। सेवक स्तुति करत सदाहीं॥
वेद नाम महिमा तव गाई। अकथ अनादि भेद नहिं पाई॥

प्रगट उदधि मंथन में ज्वाला। जरे सुरासुर भये विहाला॥
कीन्ह दया तहँ करी सहाई। नीलकण्ठ तब नाम कहाई॥

पूजन रामचंद्र जब कीन्हा। जीत के लंक विभीषण दीन्हा॥
सहस कमल में हो रहे धारी। कीन्ह परीक्षा तबहिं पुरारी॥

एक कमल प्रभु राखेउ जोई। कमल नयन पूजन चहं सोई॥
कठिन भक्ति देखी प्रभु शंकर। भये प्रसन्न दिए इच्छित वर॥

जय जय जय अनंत अविनाशी। करत कृपा सब के घटवासी॥
दुष्ट सकल नित मोहि सतावै । भ्रमत रहे मोहि चैन न आवै॥

त्राहि त्राहि मैं नाथ पुकारो। यहि अवसर मोहि आन उबारो॥
लै त्रिशूल शत्रुन को मारो। संकट से मोहि आन उबारो॥

मातु पिता भ्राता सब कोई। संकट में पूछत नहिं कोई॥
स्वामी एक है आस तुम्हारी। आय हरहु अब संकट भारी॥

धन निर्धन को देत सदाहीं। जो कोई जांचे वो फल पाहीं॥
अस्तुति केहि विधि करौं तुम्हारी। क्षमहु नाथ अब चूक हमारी॥

शंकर हो संकट के नाशन। मंगल कारण विघ्न विनाशन॥
योगी यति मुनि ध्यान लगावैं। नारद शारद शीश नवावैं॥

नमो नमो जय नमो शिवाय। सुर ब्रह्मादिक पार न पाय॥
जो यह पाठ करे मन लाई। ता पार होत है शम्भु सहाई॥

ॠनिया जो कोई हो अधिकारी। पाठ करे सो पावन हारी॥
पुत्र हीन कर इच्छा कोई। निश्चय शिव प्रसाद तेहि होई॥

पण्डित त्रयोदशी को लावे। ध्यान पूर्वक होम करावे ॥
त्रयोदशी ब्रत करे हमेशा। तन नहीं ताके रहे कलेशा॥

धूप दीप नैवेद्य चढ़ावे। शंकर सम्मुख पाठ सुनावे॥
जन्म जन्म के पाप नसावे। अन्तवास शिवपुर में पावे॥

कहे अयोध्या आस तुम्हारी। जानि सकल दुःख हरहु हमारी॥

॥दोहा॥
नित्त नेम कर प्रातः ही, पाठ करौं चालीसा।
तुम मेरी मनोकामना, पूर्ण करो जगदीश॥

मगसर छठि हेमन्त ॠतु, संवत चौसठ जान।
अस्तुति चालीसा शिवहि, पूर्ण कीन कल्याण॥
 — con Moumita KnighriderMoumita Karan SinghParul MittalPooja PoojaPratibha PandeyMoumita KaurSwathi ChakrabhorthyMoumita PatelMoumita HaldaarPooja Guptaविनय शर्माSàçhìñ ÇhâúhåñPooja SoniPiya GulKanak JainRachna PandeyPreety GangulyPooja AgarwalAntima SarkarVidhi JainRimple DaswaniMoumita GuptaMoumita AgarwalNeha SharmaKamini GuptaPurvi PriyaShilpi PandeyMoumita Kapoor,Shuaib SaifiMoumita KatariaMoumita KapoorDiya TomarDia MehtaPriya Tomar,Moumita BediAneeqa KhanMD Tayyab KalamPinky LovePooja VyasParul RajvansiMoumita SrivastavaPooja VermaPrito Barar y Priya Rawat.







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Jai Radha Madhav, Jai Kunj Bihari,
Jai Gopi Jan Walabh, Jai Girdhar Hari,
Murli Manohar Karuna Sagar,
Jai Govardhan Hari,
Yashoda Nandan, Brij Jan Ranjan,
Jamuna Teer Ban Chari,

Hare Krishna, Hare Krishna,
Krishna Krishna, Hare Hare,
Hare Rama, Hare Rama,
Rama Rama, Hare Hare

Murli Manohar Gopala,
Govind Radhe Gopala,
Jai Hari Radha,
Jai Hari Krishana,
Jai Govardhan Gopala,
Jai Girdhari Kunj Bihari,
Shyam Murli Gopala,
Gopi Walabh Deen Dyala,
Devki Nandan Gopala,

Hare Krishna, Hare Krishna,
Krishna Krishna, Hare Hare,
Hare Rama, Hare Rama,
Rama Rama, Hare Hare
 — con Anshika GuptaTejas AroraMoumita Sharma,Moumita MajoomdarMoumita RampalMoumita AgarwalMoumita SharmaAkansha SharmaMoumita KapoorMoumita ThakurMoumita AroraMoumita GangulySachin ChavanMoumita BajpaiAnkit SharmaSanju MishraSneha BiswasSwathi ChakrabhorthyMoumita KaurMoumita GuptaMoumita KapoorSwati Vijay,Sheetal SharmaAntima SarkarMoumita DassMoumita KaranSunidhi Chauhan,Moumita ChopraKhushi VermaMoumita KhalidMoumita KhanChandrakant Dave,Preety GangulyVeera KhanMoumita LekhaMoumita HaldaarGopal PaulRimple DaswaniKinjal DidiMoumita MalhotraMou BannergiPooja GuptaMoumita Guha,Moumita Majumdar y Moumita Dhaani Dhanak.







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(jaya) radha-madhava,
(jaya) kunja-bihari
(jaya) gopi-jana-vallabha,
(jaya) giri-vara-dhari
(jaya) yashoda-nandana,
(jaya) vraja-jana-ranjana
(jaya) yamuna-tira-vana-chari


“Krishna is the lover of Radha. He displays many amorous pastimes in the groves of Vrindavana. He is the lover of the cowherd maidens of Vraja, the holder of the great hill named Govardhana, the beloved son of mother Yashoda, and the delighter of the inhabitants of Vraja. He wanders in the forests along the banks of the River Yamuna.”
 — con Aasmin GautamGopinath ChandraMoumita ChopraMoumita KapoorJai Bala JI SalasarTejas AroraMoumita AroraVinod ArryaMoumita Dass,Moumita KatariaRadha JadhoSonam SinghJai Bala JiTia SweetMoumita ThakurMoumita GuptaMou BannergiKamal AroraAvishkar KumarMoumita Karan SinghMonika SharmaMoumita MajoomdarSimran AroraSuman JainShivani Sing,Sheetal SharmaSunidhi ChauhanAlpha BaldeOM Nama ShivayaMoumita Kapoor,Banalata SenJatin Aggarwal JoyYogi AnejaRajender AgarwalMohit Agarwal,Maha Ganesh Mitra MandalDamodara DasaMoumita SharmaKavita Kundnani,Moumita MajoomdarMoumita SharmaShri Srigardavi Sati MataAnandamayi Ma,Moumita Agarwal y Tejas Arora.




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Hare Krishna Hare Krishna
Krishna Krishna Hare Hare
Hare Rama Hare Rama
Rama Rama Hare Hare
We have said that Divine Love is the fundamental reality and Hari is its embodiment. In order to realise himself Sri Hari divides himself into two: the Being-for-self and the Being-for-expression. The former is He Himself and is called Krishna, One who attracts; and the latter is His Loving Energy called Radha, one who adores. Radha is the embodied manifestation of Krishna’s love-principle. Radha is the energy of Krishna’s soul which sets His Love into motion. They are identical in reality and realisation of Love demands a seeming difference between them. When they embrace each other in deep ecstacy, their joy finds expression in affectionately addressing each other. Krishna addresses Radha as ‘Hare.’ He does it eight times times and in between this address Radha addresses Him as ‘Krishna’ four times and as ‘Rama’ four times. This constitutes sixteen names in thirty-two syllables. These addresses go on and their mutual affection deepens. They come nearer and closer and ultimately they become unified again.
The loving sport of Hari never stops. It moves on uninterruptedly in a dialectical fashion. When Radha becomes unified with Krishna, Hari, the Godhead becomes as it were more enriched and more sweet.
 — con Moumita KhanNassa Mul YassarNisha VarmaPiya GulMitali Roy ChatterjeePrince Gaurav MishraMoumita ThakurParul RajvansiSneha BiswasSharmistha BanerjeeShallaine Joy LosariaKhúräfåtí JáàtníìSodya Farid NovansahRuksana KhanMoumita KapoorPooja Agarwal,Anuj SinghUdari CharithaAnkur MukhyaThenuka ShashinderMou Bannergi,Sapna SenMoumita KnighriderSanjay KumarMoumita BediAkhil SharmaSanju MishraIshita RayalPooja VyasPooja GuptaShona SharmaDivya RajdevAyush KukrejaMoumita KaurSonali PatelMohsina RukhsarSonu ZaffarNanda Marques,Moumita KhalidPriya RawatDebolina DeyAnushka YadavPreety GangulyBayu Raztavara y Tanya Garg.




Hare Krishna Hare Krishna
Krishna Krishna Hare Hare
Hare Rama Hare Rama
Rama Rama Hare Hare
We have said that Divine Love is the fundamental reality and Hari is its embodiment. In order to realise himself Sri Hari divides himself into two: the Being-for-self and the Being-for-expression. The former is He Himself and is called Krishna, One who attracts; and the latter is His Loving Energy called ...Ver más
 — con Preeti Sharma,Moumita SharmaRitu MalhotraNitu SharamaAnjali JainDazzler ShobiAhana SahaPooja PoojaMoumita AgarwalMoumita KapoorPooja AgarwalPooja Malik,Moumita Dhaani DhanakMoumita RampalPooja VyasRuchi SharmaMoumita MajoomdarPooja SoniRitu Kanwar RathoreAmul MuzaffarnagarMoumita Karan,Pooja VermaFara AliAjay BodwaniPratibha PandeyAntima SarkarAnurag BhardwajNilu SahArjun PrajapatParul RajvansiAnanya ChoudhryNeha SharmaMonika SharmaMoumita BajpaiAna MorenoMoumita KatariaMoumita SrivastavaShallaine Joy LosariaSachin Raghuvanshi DulheraSàçhìñ Çhâúhåñ,Karan ShrimaliMoumita ThakurSwathi ChakrabhorthyMoumita DassPurnima YadavShủbhạm Mủđgạl y Shashi Kiran.




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Sri Krishna is the Supreme Personality of Godhead. It is stated in the Svetasvatara Upanishad (6. "The Supreme Lord has multipotencies, which act so perfectly that all consciousness, strength and activity are being directed solely by His will". The material world, where we are now living, is called bahir-anga-sakti, the external energy of Krishna. Krishna explains in the Bhagavad-Gita (9.10): "Under My superintendence the material energy is working". Apart from the material, external energy, there is another energy - the internal energy. By the internal energy the spiritual world is being manifested. As the material world is manipulated under the external energy, the spiritual world is conducted by the internal potency. That internal potency, called the Hladini Sakti, is Srimati Radharani.


In CC Adi 1.5 it is said "The loving affairs of Sri Radha and Krishna are transcendental manifestations of the Lord's internal pleasure-giving potency. Although Radha and Krishna are one in Their identity, They separated Themselves eternally". Srimati Radharani, as the highest devotee of Sri Krishna, derives the greatest pleasure in serving Him. She is the origin of all the Gopis and of all the Goddesses of Fortune (Lakshmi devi) who are engaged in the service of the Lord. She is the mainstay, the ideal and the ultimate refuge of all devotees embarking on the path of devotional service. Without first getting the mercy of Srimati Radharani it is impossible to even approach Sri Krishna.


The Hare Krishna maha-mantra is in fact a prayer to Srimati Radharani. The word 'Hare' is derived from 'Hara' which denotes the internal energy or Hladini Sakti of Krishna. This is none other that Srimati Radharani. When one is chanting the maha-mantra, one is saying: "O Krishna ! O Radha !! Please engage me in your devotional service". Krishna is difficult to approach directly, but He is bhakta-vatsala, always eager to please His devotees. Thus the mood of a devotee is to invoke the compassion of Srimati Radharani Who then recommends the devotee to Sri Krishna. Since Krishna is easily pleased by Srimati Radharani, He then readily accepts the devotee in His service.
 — con Kumar BimleshKamini GuptaDipankar MitraKunj Bihari ThakurHimanshu VyasPratibha PandeyArunagiri NathanShilpi Pandey,Kanak JainPriya RawatKrishna VyasMoumita BediMoumita KaurKhúräfåtí JáàtníìShuaib SaifiPooja GuptaPooja VermaAbhishek SharmaTanya Garg,Pooja VyasHimanshu KrishnaRitu MalhotraArati KucheriyaPooja AgarwalPooja SoniMoumita ChopraRuchi SharmaShallaine Joy LosariaMoumita Srivastava,Pooja PoojaDia MehtaTia SweetMoumita KapoorSwathi Chakrabhorthy,Moumita SharmaMoumita Karan SinghSunidhi ChauhanAntima SarkarMoumita ThakurUdari CharithaMoumita BajpaiMoumita KaranSanchi SinhaMoumita GuptaMoumita Dass y Moumita Sharma.



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