lunes, 21 de diciembre de 2015

Guru is parikara, associate, nitya-parikara de Pray to Krishna

Eternal Associate
Guru is parikara, associate, nitya-parikara, eternal associate of Sri Sri Radha and Krsna. This is guru-tattva. Akhila-rasamrta-murtih. He is an associate of both Gaura and Krsna. Especially the last limit, abhadi, of guru-tattva is Nityananda-tattva, Nityananda-svarupa. And Nityananda is Gaura-parikara, eternal associate of Gaura. Similarly, Guru is eternal associate of both Gaura and Krsna. In tattva, guru-tattva and Krsna-tattva are non-different. Therefore, saksad-dharitvena. He is saksad-hari as good as Lord Hari.
Lord Hari is visaya-tattva, whereas Guru is asraya-tattva. Guru is sevaka-bhagavan servitor Bhagavan and Krsna or Hari is sevya-bhagavan, served Bhagavan, understand? Both are Bhagavans. Sevya-bhagavan is Hari or Krsna, and Guru is sevaka-bhagavan, servitor Bhagavan; visaya and asraya, otherwise, tattva is one. Guru-rupe-krsna krpa korena bhakta jane. Krsna showers His mercy in the form of Guru. So one should understand this bhajan-rahasya. Without this understanding, one cannot understand Krsna, one cannot approach Krsna.
One cannot go back home, back to Godhead, definitely. Krsna appears before us in the form of Guru, and as Guru He comes here, appears here in this material world. He comes to us, helps us and He also acts as our friend, so merciful. He showers his causeless mercy and delivers us from this unlimited suffering from time immemorial.
Krsna in the form of Paramatma is there in the heart, known as caittya-guru. So from inside, also, He prompts us and give us intelligence, thereby we will act in a meticulous way and avoid committing any error or mistake. So this is the glory of the lotus feet of Sri Guru. This glory is incomparable. One cannot compare or describe it. It is unparalleled and matchless.
Socio Eterno
Un gurú es parikara, socio, nitya-Parikara, eterno socio de Sri Sri Radha y krsna. Este es el gurú-Tattva. Akhila-Rasamrta-Murtih. Él es un socio de ambos gaura y krsna. Especialmente el último límite, abhadi, de guru-Tattva es nityananda-Tattva, nityananda-Svarupa. Y NITYANANDA ES GAURA-Parikara, eterno socio de gaura. Del mismo modo, el gurú es eterno socio de ambos gaura y krsna. En Tattva, gurú-Tattva y krsna-Tattva no son diferentes. Por lo tanto, saksad-Dharitvena. Él es saksad-Hari tan bueno como el señor hari.
Señor hari es visaya-Tattva, considerando que un gurú es asraya-Tattva. Un gurú es sevaka-Bhagavan Servitor Bhagavan y krsna o hari es sevya-Bhagavan, servido bhagavan, entiendes? Ambos son bhagavans. Sevya-Bhagavan es hari o krsna, y gurú es sevaka-Bhagavan, servidor bhagavan visaya asraya; y, en caso contrario, tattva es uno. Guru-Krsna-Rupe Krpa Korena Bhakta Jane. Krsna duchas su misericordia en la forma de gurú. Así que uno debería entender esto bhajan-Rahasya. Sin este entendimiento, uno no puede entender krsna, uno no puede acercarse krsna.
Uno no puede volver a casa, de vuelta a la divinidad, definitivamente. Krsna aparece ante nosotros en forma de gurú, gurú y como viene, aparece aquí en este mundo material. Él viene a nosotros, nos ayuda y actúa también como nuestro amigo, tan misericordioso. Él quedaba en las duchas de su misericordia y nos libera de ese sufrimiento ilimitado desde tiempo inmemorial.
Krsna en forma de paramatma hay en el corazón, conocido como caittya-Gurú. Entonces desde adentro, también, él nos impulsa y danos la inteligencia, lo que vamos a actuar de una manera meticulosa y no cometer ningún error o error. Así que esto es la gloria de los pies de loto de Sri Guru. Esta Gloria es incomparable. No se puede comparar o describirlo. Es incomparable e inigualable.

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